صبح صادق >>  نگاه >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۵۴۶۰۹

 جشنواره‌ای متفاوت به رسم جوانی

جشنواره حضرت علی‌اکبر(ع)  به همت فرماندهی دژبان کل سپاه با حضور کارکنان وظیفه ستاد فرماندهی کل سپاه، ستاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه و دژبان کل سپاه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار صبح صادق از جلوه‌های مهم این رویداد حضور قابل ‌توجه تعدادی از خانواده‌های سربازان در کنار آنها بود؛ پدر و مادر، همسر و فرزندان.
از عزیزانی که با پدر و مادرشان شرکت کرده بودند تا عزیزانی که به همراه همسر و به اعتقاد خودم یک خانواده ویژه، برادر بسیجی و سربازی با همسر و دو فرزند دختر و پسر خود، که علاوه بر قدردانی از او و خانواده هدیه ویژه‌ای هم از طرف نماینده ولی فقیه در سپاه به این خانواده تقدیم شد که سفر زیارتی حضرت علی‌ موسی‌الرضا(ع) بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی که سخنران اصلی و مهمان ویژه این مراسم بود، با نگاه ویژه به پاسخ از دل قرآن به موضوعات نکاتی را در این مراسم بیان کرد.
وی با اشاره به آیات قرآن، موضوع آبادانی دنیا برای آبادانی آخرت را پیش کشید و افزود: «ثروت و مسائل دنیایی یکی از نعمت‌های بزرگ الهی است، زیرا از ساختن همین دنیا آخرت انسان ساخته می‌شود.» وی افزود: «درباره دنیا مسئله در خدمت دنیا بودن یا به خدمت گرفتن دنیاست که تفاوت ایجاد می‌کند، یعنی ما باید به دنیا خدمت کنیم و دنیا سوار ما باشد، یا اینکه باید از دنیا برای آخرت خود بهره ببریم.»
حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی ‌صادقی ادامه داد: «بنابراین دنیا مزرعه آخرت است و خود دنیا یکی از بزرگ‌ترین نعمات الهی برای بشر است، ولی نباید اجازه داد دنیا بر ما مسلط شود و باید ما بر آن مسلط باشیم.»
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی تأکید کرد: جوانان را با اهمیت اقامه نماز به شیوه‌های گوناگون که قابل پذیرش باشد، آشنا کنید؛ چون در شرایط فعلی جامعه که جوانان در برابر انواع تهدیدات قرار دارند، سنگر نماز می‌تواند حافظ انسان باشد؛ اینکه نماز مجاهد می‌سازد و مجاهد به جبهه می‌رود هم از جمله آثاری است که می‌توان برای اقامه نماز برشمرد.
وی افزود: احساس صحبت با مخاطب در هنگام اقامه نماز، تلاش برای خواندن تفسیر نماز، توجه به ذلت خود و عزت خدا، آماده شدن از قبل برای اقامه نماز، دور‌ کردن عوامل غفلت از نماز، استغفار، و گفتن اذان و اقامه هم از جمله مواردی است که می‌تواند در اقامه نماز با حضور قلب مؤثر باشد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات